joi, 3 mai 2012

Analize medicale

Salutare lume !!!

Azi sunt iar suparat si hotarat sa plec din Romanica... dar sa o iau de la capat...

Sunt citeva saptamani de cand Mihai este intr-o stare de sanatate intermediara, adica nici nu e racit cum trebuie (febra, stare rea, medicamente, etc), dar nici sanatos. Mereu are nasul infundat, uneori tuseste productiv, uneori se plinge de urechi. Am fost ieri la pediatru si am ajuns la concluzia ca ar trebui sa ii facem niste analize pentru ca nu e normal sa tina atita timp starea asta.

Toate bune si frumoase... Dimineata ne-am trezit amindoi pe la 6.45, ne-am aranjat, ne-am imbracat si am reusit sa iesim din casa pe la 7.10.



Pe la 7.20 eram la primul laborator. Urcam fericiti, veseli nevoie mare chiar daca ne-am trezit asa de dimineata. Inauntru, o lume de oameni, majoritatea pensionari. Trecem printre ei, ajungem la receptie, inaintez biletul de la doctorita si ... primesc raspunsul "va facem programare pe 15 iunie? sau ramaneti azi contracost?  In primul moment am ramas perplex... Dupa vreo 5 secunde (ca o eternitate) reactionez ca si cum nu am inteles. Primesc al doilea raspuns: "daca doriti sa beneficiati de gratuitate (conform trimiterii medicale - gratuit la copii) trebuie facuta programare  Al doilea pumn m-a trezit. Intreb cam cit ar dura daca platesc si imi spune minim 30 minute, dar sigur spre o ora....   Am spus Multumesc si am plecat.

Am plecat la urmatorul laborator. Aici fac analize de mult timp (am ajuns la acest cabinet inainte sa ne casatorim si am facut o mare parte din analize aici) si speram sa reusesc si acum. Este un cabinet la care accepta (probabil au fonduri suficiente sau mai putini clienti) trimiteri o perioada mai mare de timp din luna, dar trebuie platita o mica diferenta. Am ajuns in citeva minute. Usa deschisa. Intram. Nu era lume, dar nu era nici asistenta nici doctorita. Sunam la sonerie. Nimic. Asteptam citeva minute. Sun iar. Nimic. Asteptam un minut. Nimic. Plecam...

Asa ca ma indrept spre al treilea laborator. Este un laborator recomandat de o doctorita de incredere. Chiar daca e unul din cele mai scumpe... Aici totul bine si frumos (inafara faptului ca nu prea mai aveam timp) pina ajungem la informatii, adica erau doar doi oameni ce asteptau, doi pensionari de vreo 80 de ani completau ceva la biroul info si urmam noi. In teorie se putea sa reusesc sa ajung la serviciu la o ora corespunzatoare. Dar... Ii dau domnului de la ghiseu trimiterea, el se uita la hirtie, se uita la Mihai, se uita la mine si ma intreaba :"Aveti programare? "   Am murit instant. Raspund, inca politicos, "Cind pot face ?". Si primesc raspunsul ce a umplut paharul: "In iulie!"   Nu am mai fost asa socat... dar am avut o reactie relativ urata: "Dar el e acum bolnav! Ii programez boala in Iulie ca sa ii pot face analize?!?!?" El, calm, probabil obisnuit, raspunde: "Puteti face contracost..." Eu eram deja iesit din laborator...

L-am dus pe Mihai la gradi, m-am dus la munca, m-am adincit in munca sa uit, dar nu merge...
Trebuie sa plec naibii din Romanica, ca degeaba dau bani la CASS... mai bine imi fac un abonament la un spital particular ca e la acelasi pret... In romanica noastra trebuie sa ai salariul minim pe cartea de munca, pentru ca oricum iti opresc bani pentru Sanatate (care nu iti asigura nici minimul de tratament), Somaj (acum e de inteles de ce sunt unii ce traiesc doar din acest venit), Pensie (e un rahat ce primesti dupa ce nu mai poti munci) si din banii primiti la negru sa iti faci singur un Contract de sanatate la un spital particular, o asigurare de viata cu componenta de acumulare ce se poate da copiilor la majorat, o pensie facultativa ca sa ai totusi citiva ani de viata buna ca pensionar...





Ratings